Bekijk profielpagina

#voorjougelezen 173 - Peak end rule / Kleur en merken / Viral apps / Evil Facebook

#voorjougelezen 173 - Peak end rule / Kleur en merken / Viral apps / Evil Facebook
Editie #173 
Beste beste lezer, Deze week ben ik weer als ‘professional reader of the internet’ aan de slag gegaan om goede artikelen te spotten. Hierbij alles waarvan ik denk dat het voor jou ook interessant kan zijn.
Zoals vaak gaat het over Facebook. Er gebeurt veel bij dit bedrijf en is de moeite waard om goed te volgen, omdat het duidelijk laat zien hoe moeilijk het is om als groot platform succesvol en tegelijkertijd ethisch te zijn. 
Verder lees je veel artikelen die met online of online marketing te maken hebben. Vaak gaat het hier over hoe bedrijven de psychologie van de mens bestuderen en hier slim op inspelen.
Veel leesplezier!

Peak end rule
Twee voorbeelden van de ‘peak en rule’: in een ervaring onthouden we alleen de piek en het einde van de ervaring.
Surveys en het nieuwe laatste contactmoment
Uber doet wachten verzachten (medium)
User experience
De psychologie van kleur bij merken
Online / tech
Waarom je dit soort viral apps niet moet downloaden
Kan een chatbot een therapeut vervangen? (NL)
Evil Facebook
Onrust binnen Facebook over politieke advertenties
Facebook voegt Breitbart toe aan haar 'high quality' nieuws
jack 🌍🌏🌎
We’ve made the decision to stop all political advertising on Twitter globally. We believe political message reach should be earned, not bought. Why? A few reasons…🧵
Evil Twitter?
En verder...
Target is weder opgestaan
Stéphan Lam

Als 'professional reader of the internet' lees ik veel artikelen. Sterker nog, ik heb ze #voorjougelezen, zodat jij niet meer op zoek hoeft te gaan voor het neusje van de zalm. Ik deel alleen zaken die ik écht gelezen heb en écht de moeite waard vind om te delen. Onderwerpen: digital marketing / social media / tech / innovation / productiviteit / muziek / fotografie. Veel plezier met #voorjougelezen.