Bekijk profielpagina

#voorjougelezen - Employee advocacy / marketinglessen / Google inspireert / Godwin's law /productiviteitsporno / concertverhalen / 007-Schrijfles

#voorjougelezen - Employee advocacy / marketinglessen / Google inspireert / Godwin's law /productiviteitsporno / concertverhalen / 007-Schrijfles
Editie #213 
Hi lezer,
Ik ben gek op content en verhalen en wil zelf steeds ervaren hoe je bepaalde typen content maakt. Ik doorleef dan liefst het hele proces. Zo ben ik op podcasttraining geweest en heb daarna zelf een podcast bedacht, gemaakt, geëdit, gepubliceerd en gepromoot. En ik heb er meteen maar een heel platform omheen gebouwd. Het is een podcast waarin concertverhalen worden verteld door concertgangers, onder de naam Live Addicts on Air. Ik vond het leuk en spannend om te doen, met name ook omdat ik niet gewend ben zo met mijn stem bezig te zijn. Onderaan de nieuwsbrief lees je meer.
Over verhalen gesproken; marketing is vaak simpelweg verhalen vertellen. Daarom is het interview met Ian Fleming (auteur James Bond) zo interessant om te lezen.
Ik kwam ook een goed interview tegen van de befaamde marketeer Mark Ritson. Zelf hield ik ook een interview. Voor Frankwatching. Over marketing/recruimtent (eerste artikel)
Verder komen onderwerpen als productiviteit en online weer aan bod, met daarin mooie invalshoeken. Genoeg dus om deze regenachtige dagen door te komen.
Veel lees-en luisterplezier,

Marketing
Online ambassadeurs: een frisse recruitment-aanpak (NL)
De genadeloze marketinglessen van Mark Ritson (NL)
De Instagram advertenties die Facebook je nooit laat zien
Online
Google inpireert
Godwin's law
Productiviteit
Waarom zijn we zo geobsedeerd door productiviteit? (NL)
Verhalen
Ian Fleming legt uit hoe je een thriller schrijft
Concertverhalen op Live Addicts on Air (NL)
Foto
Stéphan Lam

Als 'professional reader of the internet' lees ik veel artikelen. Sterker nog, ik heb ze #voorjougelezen, zodat jij niet meer op zoek hoeft te gaan voor het neusje van de zalm. Ik deel alleen zaken die ik écht gelezen heb en écht de moeite waard vind om te delen. Onderwerpen: digital marketing / social media / tech / innovation / productiviteit / muziek / fotografie. Veel plezier met #voorjougelezen.